Weersverwachting
Heerlen
Meer weer in Heerlen

Wandelen is gezond en een sport voor jong en oud.

Wandelsportvereniging “Voorwaarts” is de naam van de vereniging. De wandelsport kent een lange traditie. Een traditie, die gevormd is door de populariteit, die deze sport bij velen geniet. Immers, de basistechniek: lopen, beheerst in principe iedereen. Hiermee niet is gezegd, dat de wandelsport geen inspanning vereist. Maar tegenover die inspanning (die als zodanig ook ontspanning betekent) staat veel positiefs. De wandelsportvereniging “Voorwaarts” Heerlen biedt nu sinds 1940, al bijna 75 jaar, aan mensen onderdak, die de wandelsport in verenigingsverband willen beleven.

Gezamenlijk wandelen we op de zondag bij onze zuster verenigingen in binnen en buitenland. Het vervoer naar deze tochten wordt vanuit de vereniging geregeld, veelal wordt gezamenlijk met auto’s naar de bestemming gereden. De afstanden van de wandeltochten zijn meestal 5-10-15-20 km, eenieder is vrij om een afstand naar keuze te lopen.

Op iedere afstand lopen wel leden van onze vereniging. Samen lopen is gezelliger dan alleen en men komt ook in andere natuur gebieden en een andere omgeving.

Gezamenlijk wordt in de regel om 9.00 uur vertrokken vanuit het Juphuis, gelegen aan de Schandelerstraat 79-81 te Heerlen. Wij vertrekken ook weer gezamenlijk terug naar huis als iedereen weer terug is van het wandelen , doch uiterlijk om 16.00 uur wordt de terugreis aanvaard.

Het is niet verplicht aan al onze ingeplande wandeltochten deel te nemen.

Naast het wandelen worden ook andere activiteiten georganiseerd (door onze activiteitencommissie) zoals gezellige avonden, barbecue middag/avond. Diverse uitstapjes bv. Huifkarrentocht, picknicken, stoomtrein en nog veel meer.

Men kan gratis aan 2 wandeltochten deelnemen zodat men kan bekijken of het bevalt of niet.
Voor meer informatie over de contributiegelden kijk onder het kopje Informatie